6083071608 |
Els projectes interdisciplinars i la seva avaluació |
2023-2024 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
3/10/2023 - 4/10/2023 (10 hores) de 17:00h a 19:30h |
|
CRP de la Segarra |
|
Rambla Lluís i Sanpere, 22 (Cervera)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segarra
|
| |
|
Es concretarà a les persones assistents més endavant. |
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Els canvis curriculars actuals requereixen d’una nova mirada envers què ha d’aprendre l’alumnat i quina és la funció de l’avaluació. Comporta canvis metodològics que afecten a tot el procés d’aprenentatge, que assegurin que allò que s’aprèn sigui competencial i significatiu. En aquest procés, l’avaluació esdevé fonamental per poder regular les dificultats que apareixen i atendre la diversitat de l’alumnat. Per tant, una visió competencial de l’aprenentatge comporta canviar per què s’avalua, què, com, quan i qui.
|
| |
Objectius |
- Prendre decisions per millorar la pràctica docent, per tal que sigui més competencial i que promogui un aprenentatge amb sentit i significatiu.
- Implementar idees i practiques coherents amb una visió de l’avaluació útil per aprendre, al llarg de qualsevol procés d’aprenentatge.
|
| |
Continguts |
- El disseny de propostes didàctiques a partir de situacions rellevants socialment
- La concreció dels objectius d’aprenentatge i com compartir-los amb l’alumnat (i les famílies)
- Seqüenciació de les activitats al llarg d’un procés d’aprenentatge, incloent-hi l’avaluació-regulació (feedback) en totes elles i tenint en compte la diversitat de l’alumnat.
- El treball cooperatiu com requisit per promoure la co-regulació entre l’alumnat (i entre el professorat).
- La comunicació a les famílies dels aprenentatges dels seus fills.
|
| |
Formador/a |
Neus Sanmartí i Teresa Pigrau
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.
- En aquelles activitats que ho contemplin, transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Activitats presencials i semipresencials: Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
- Respondre el qüestionari de valoració de l'activitat formativa.
|
| |
Persones destinatàries |
Internivells. Educació bàsica.
|
| |
E-mail |
crp-segarra@xtec.cat
|
| |
|
|